سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستارگان سینما

 

 

نیکول کیدمن از لحظه ای که برای اولین بار بر روی پرده نقره ای ظاهر شد مخاطبین و افرادی که عاشق دنیای فیلم بودند به بازیگری و هنر او علاقه مند شدند. از آن زمان به بعد او به طور پیوسته در فیلم های سینمایی مختلفی ظاهر شد و امروزه او را به عنوان یکی از هنرپیشه های توانمند هالیوود می شناسیم. در ادامه این مطلب قصد داریم تا 39 نکته از زندگی نیکول کیدمن را برای شما ارایه کنیم.


  1) بر خلاف تصور همگان او در کشور استرالیا به نیامده است!

هنگامی که به نیکول کیدمن فکر می کنیم؛ اولین چیزی که به ذهنمان می آی لهجه استرالیایی اوست! بنابراین ممکن نیست که شک کنید که او در جایی به جز استرالیا به دنیا آمده باشد! در صورتی که چنین نیست! حقیقت این است که او در هانولولوی هاوایی در کشور آمریکا به دنیا آمده است! داستان از این قرار است که پدر نیکول کیدمن در آن زمان در آمریکا مشغول به درس خواندن بود و در آن زمان پدر و مادر نیکول کیدمن در آمریکا بودند.بعد از مدت 4 سال (وقتی که نیکول کیدمن چهار ساله بود) پدر و مادر او دوباره به سیدنی برگشتند و نیکول کیدمن در این شهر بزرگ شد. جالب اینجاست که او در زمانی که نوزاد بود تا زمانی که چهار ساله بود اکثر ایالت های آمریکا را گشته بود!


2) او تحت تاثیر شخصیت منفی فیلم جادوگر شهر اوز به نام "جادوگر بدجنس غرب" تصمیم گرفت هنرپیشه شود!

هنگامی که نیکول کیدمن برای اولین بار فیلم "جادوگر شهر اوز" را زمانی که یک کودک بود دید، تحت تاثیر شخصیت دوروتتی و گلیندا (که شخصیت های خوب این فیلم بودند) قرار نگرفت! در عوض او تحت تاثیر منفی ترین شخصیت این فیلم یعنی "جادوگر بدجنس غرب" قرار گرفت و سعی می کرد تا شبیه به او باشد! در حقیقت همین موضوع بود که باعث شد تا او به سمت هنرپیشگی کشیده شود!


3) دوست صمیمی او "نائومی واتس" است

یکی از نکته های بسیار جالب نیکول کیدمن (که می توان گفت یکی از نکته های جالب زندگی نائومی واتس هم می باشد!) این است که این دو حتی زمانی که هنوز هنرپیشه نبوده اند با هم دوست بودند! آنها در دوران نوجوانی به مدرسه ای در شمال سیدنی می رفتند و در همان مدرسه با هم دوست شدند. شاگردان این مدرسه معمولا این دو نفر را در کنار هم می دیدند که اوقاتشان را با هم می گذرانند! این دو از همان زمان تا کنون دوستیشان را با هم ادامه داده اند!


4) اولین بار زمانی که 17 ساله بود پا به عرصه فیلم و سینما گذاشت

در زمانی که نیکول کیدمن تنها یک نوجوان 17 ساله بود شانس و بخت و اقبال برای تبدیل شدن به یک هنرپیشه به سراغش آمد. در آن زمان او یک شانس بزرگ پیدا کرد که به آرزویش برای ستاره شدن جامه عمل بپوشاند. از این رو او تصمیم گرفت تا از دبیرستان خارج شود و کار هنرپیشگی را دنبال کند. بنابراین در سن 17 سالگی تبدیل به یک هنرپیشه نوجوان شد که در برخی از سریال های تلویزیونی بازی می کرد و استعداد خودش برای هنرپیشگی را در همان زمان آشکار کرد.


5) زمانی که نوجوان بود مادرش به سرطان سینه مبتلا شد و این موضوع بر روی او اثرات منفی زیادی گذاشت!

در سال 1984 اتفاق بدی برای نیکول نوجوان افتاد که تاثیرات بسیار بدی بر روی او گذاشت. داستان این بود که مادر نیکول کیدمن مبتلا به بیماری سرطان سینه شده بود! نکته جالب اینجاست که پدر نیکول کیدمن که خودش یک "بیو-شیمیدان" بود؛ سال های زیادی را بر روی تحقیق کردن درباره این بیماری گذرانده بود! در این زمان نیکول کیدمن برای مدت کوتاهی از هنرپیشه شدن فاصله گرفت و سعی کرد تا از مادرش پرستاری کند. بعد از مدتی حال مادرش بهتر شد و توانست دوباره سلامتی خودش را باز یابد!


6) او از همان جوانی ریسک پذیر بود

نیکول کیدمن از زمانی که در سن نوجوانی وارد کار سینما و فیلم شد همیشه ریسک پذیری بالایی داشت و شجاعت روبرو شدن با شرایط جدید را داشت. او همیشه آماده بود تا نقش های جدید و متفاوتی را که به او داده می شد بپذیرد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. تمام کارگردانان و تهیه کنندگانی که با او کار می کردند این خصوصیت او را تحسین می کردند!


7) او همیشه آماده بود تا نقش هایی که از نظر سنی از خودش بزرگتر بودند را بازی کند

از دیگر ویژگی های مثبت نیکول کیدمن این بود که حاضر می شد تا نقش هایی را بازی کند که از نظر سنی از خودش بزرگتر بودند. او همیشه می گفت: "ممکن است از نظر فیزیکی سن این نقش ها از من بزرگتر باشد ولی من از نظر روانی آمادگی بازی کردن این نقش ها را دارم! بنابراین می توانند با استفاده از گریم کاری کنند که من برای این نقش ها آماده شوم". او حتی به این دلیل که نقش های بزرگتر از خودش را بازی می کرد با بعضی از هنرپیشه هایی که از خودش خیلی بزرگتر بودند رابطه احساسی برقرار می کرد!


8) شوهر آینده اش "تام کروز باعث شد تا راه او به هالیوود باز شود

در سال های دهه 1980 نیکول کیدمن تبدیل به یک ستاره معروف در فیلم های استرالیایی شده بود که بسیار موفق بود. او در تعداد زیادی فیلم های استرالیایی بازی می کرد تا زمانی که هنگامی که از خودش یک بازی درخشان در یکی از فیلم های استرالیاییش از خودش ارایه داد؛ تام کروز هنرپیشه مطرح هالیوودی (که بعدها شوهر نیکول کیدمن شد!) از بازی او خوشش آمد و با خود گفت که می خواهند او را در فیلم بعدیش یعنی "روزهای آذرخش" در کنار خودش به عنوان همبازی داشته باشد و در نتیجه زندگی نیکول کیدمن از آن به بعد برای همیشه عوض شد!


9) هنگامی که برای بازی در اولین نقشش در یک فیلم هالیوودی آماده می شد، کارگردان و تهیه کننده این فیلم باور نداشتند که او بتواند موفق شود!

در حالی که نیکول کیدمن در حال آماده شدن برای بازی در اولین فیلم هالیوودیش بود (فیلمی که تام کروز او را برای ایفای نقش در آن انتخاب کرده بود) کارگردان این فیلم و همچنین تهیه کننده آن شک داشتند که او بتواند در ایفای نقش در این فیلم موفق شود.


10) عشق نیکول کیدمن و تام کروز در حقیقت "عشق در یک نگاه" بود

وقتی که آنها داشتند برای نقششان در فیلم "روزهای آذرخش" آماده می شدند، آنها به هم علاقه مند شدند ولی نیکول کیدمن بعدها بیان کرد که عشق این دو در حقیقت "عشق در یک نگاه" بوده است! او بیان کرد که اولین باری که تام را دیده بود احساس کرد که همان فردی است که می خواهد!


11) هنگامی که نیکول کیدمن و تام کروز همدیگر را ملاقات کردند؛ تام کروز متاهل بود!

وقتی که آنها برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند تام کروز همسری به نام "میمی راجرز" داست و البته مدت کوتاهی بعد از این ملاقات تام کروز و همسر اولش از هم جدا شدند و در نهایت نیکول کیدمن و تام کروز با هم ازدواج کردند. در آن زمان نیکول کیدمن تنها 22 سال سن داشت و چنین ازدواجی برایش مانند یک رویا بود!


12) تام کروز وقتی که با نیکول کیدمن ازدواج کرد به فرقه "ساینتولوژی" گرایش پیدا کرد

همسر اول تام کروز او را به سمت گرایش داشتن به "ساینتولوژی" تشویق کرده بود. او در یک سازمانی در این باره مشغول فعالیت بود و ظاهرا افراد این سازمان نیکول کیدمن را به عنوان عاملی مخرب برای خودشان قلمداد می کردند. و البته با اینکه این مشکل در ابتدا خیلی به نظر کم نمی آمد ولی در نهایت منجر به بوجود آمدن مشکلات بزرگی برای این دو شد.


13) نیکول کیدمن قد بلندی دارد!

نیکول کیدمن یک هنرپیشه قدبلند است. قد او 5 فوت و 10 اینچ است و جالب اینجاست که حتی از سن 13 سالگی هم 5 فوت و 9 اینچ بود! او بعدها در مصاحبه های تلویزیونی اقرار می کرد ک این قد بلندش باعث شده است که هیچ پسری نخواهد با او دوست شود! همچنین وقتی که همسر تام کروز بود، برای اینکه خیلی از او بلندتر به نظر نیاید هرگز کفش پاشنه بلند نمی پوشید تا حداقل قدشان نزدیک به هم باشد!


14) تام کروز و نیکول کیدمن هر دو فیلم های اکشنی بازی می کردند که صحنه هایی داشت که بازی کردنشان خطرناک بود!

یکی از وجه شباهت های این دو هنرپیشه در این بود که آنها هر دو در فیلم هایی بازی می کردند که دارای صحنه های اکشنی بود که بازی کردن در این صحنه های اکشن برای آنها خیلی خطرناک بود! تام کروز که در فیلم های ماموریت غیرممکن مجبور می شد تا در بعضی از صحنه ها کارهای خارق العاده انجام دهد و نیکول کیدمن هم مجبور می شد تا در بعضی از فیلم هایش کارهایی مانند پریدن از یک هواپیما و کارهایی مانند آن انجام دهد.


15) نیکول کیدمن بعد از ازدواج با تام کروز تصمیم گرفت مادر شود!

بعد از اینکه این دو هنرپیشه با موفقیت در فیلم "روزهای آذرخش" با هم بازی کردند؛ نیکول کیدمن به این نتیجه رسید که خیلی دوست دارد که یک خانواده داشته باشد! از این رو تصمیم گفت تا در سال 1992 فرزندی را به فرزندخواندگی قبول کند. آنها در همان سال یک فرزند دختر به نامی جین را به فرزندخواندگی قبول کردند.


16) بعد از مدتی یک فرزند دیگر به خانواده آنها اضافه شد

با وجود اینکه اکنون آنها یک خانواده سه نفری خوشحال به نظر می رسیدند؛ ولی نیکول کیدمن تصمیم گرفت تا این خانواده خودش را کامل تر کند. از این رو چند سال بعد در سال 1995 او تصمیم گرفت تا یک فرزند دیگر را به سرپرستی قبول کند. آنها در سال 1995 یک پسر به نام کانر آنتونی را به سرپرستی قبول کردند.


17) با اینکه تام کروز سوپراستاری موفق بود ولی نیکول کیدمن هیچ وقت نمی خواست از تام کروز کم بیاورد!

همزمان با اینکه کروز و کیدمن سخت مشغول ساختن زندگیشان بودند؛ کیدمن دوست داشت تا به کسب و کار هنرپیشگی خودش هم برسد و از نظر هنری رده خودش را بالاتر ببرد. از آن جایی که تام کروز یکی از بزرگترین ستاره های هالیوود بود، نیکول کیدمن هم دوست داشت تا به عنوان همسر وی از او کم نیاورد! بنابراین تمام تلاش خودش را کرد تا تبدیل به یک سوپراستار تمام و کمال شود!


18) او فکر می کرد که نقشش در فیلم "مردن برای..." دقیقا مانند زندگی خودش است!

در سال 1995 به نیکول کیدمن نقشی پیشنهاد شد که بعدها گفت که این نقش بسیار شبیه به زندگی واقعی خودش در دنیای واقعی است. او گفت که این کاراکتر در حقیقت دقیقا برابر با همان "هنرپیشه ای است که به تازگی با تام کروز ازدواج کرده است!" او حتی از زمانی که رمان اصلی که بعدها فیلم را از روی آن ساختند خواند؛ بیان کرد که از همان زمان می دانسته است که انگار این شخصیت را برای او نوشته اند!


19) او برای اینکه نقشش در فیلم "مردن برای..." را بدست بیاورد؛ تلاش زیادی کرد!

هنگامی که نیکول کیدمن فیلمنامه فیلم "مردن برای..." را خواند به این نتیجه رسید که این فیلم دقیقا همان فیلمی است که می توند برای او جوایز متعددی را به همراه بیاورد. بنابراین تمام تلاشش را کرد که او را برای نقش مورد نظرش در این فیلم قبول کنند. او حتی برای اینکه با کارگردان این فیلم صحبت کند شماره تلفن خانه این کارگردان را بدست آورد و 40 دقیقه با کارگردان این فیلم صحبت کرد تا در نهایت کارگردان را متقاعد کرد که نقش مورد نظر در این فیلم را به او بدهد!


20) فیلم "مردن برای...." برای نیکول کیدمن جایزه گلدن گلوب به ارمغان آورد

همان طور که نیکول کیدمن انتظار داشت وقتی که این فیلم اکران شد، برای او جایزه های متعددی به ارمغان آورد. این فیلم باعث شد تا او نامزد دریافت جایزه BAFTA و همچنین نامزه دریافت جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار شود. در نهایت هم نیکول کیدمن توانست برای این فیلم جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول زن را نصیب خودش بکند.