سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستارگان سینما

 

 

  1) کیم نواک در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا به دنیا آمد

کیم نواک در تاریخ 23 فوریه سال 1933 در ایالت شیکاگوی آمریکا به دنیا آمد. این دوران مصادف شد با دورانی که بعدها از آن به نام دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا (The Great Depression) نام می برند.


2) او از همان ابتدا سعی می کرد تا برای گرفتن حق خودش تلاش کند

هنگامی که برای اولین بار کیم نواک به هالیوود آمد، او خودش بر علیه فردی به نام هری کان (که در آن زمان ریاست شرکت کلمبیا پیکچرز را بر عهده داشت و می توان گفت که به نوعی مدیر تمام پروژه هایی که کیم قرار بود در آن ایفای نقش کند بود) کمپین تبلیغاتی خودش را به راه انداخت و تصمیم گرفت تا با این فرد مبارزه کند چون فکر می کرد که هری کان آن طور که باید و شاید حق او را نمی دهد! یکی از جنبه های مبارزاتی آنها این بود که هری کان دوست داشت تا نام کیم نواک را از "مرلین نواک" به "کیت مارلو" تغییر دهد به این دلیل که به نظر او این نام جذاب تر بود. اما کیم نواک اصرار کرد که دوست ندارد چنین نامی را داشته باشد چون فکر می کرد که این نام تحقیر کننده است. و البته در این مبارزه موفق هم شد!


3) او از دوران جوانی به سفر کردن علاقه زیادی نشان می داد

کیم نواک در تمام زندگی خودش دوست داشت تا به مسافرت های مختلف برود و طبیعت را ببیند. این علاقه او به مسافرت کردن از همان جوانی او نیز وجود داشت. هنگامی که کیم نواک دانشجو بود و در دانشگاه درس می خواند؛ علاقه داشت تا به مسافرت برود. بنابراین او در این دوران به مسافرت های مختلف می رفت و سعی می کرد تا بیشتر وقت خودش را به رفتن در طبیعت بگذراند.


4) او در ابتدا مدل یک شرکت تولید کننده یخچال بود!

اولین کاری که کیم نواک داشت؛ مدلینگ برای یک شرکتی بود که یخچال تولید می کرد. البته او از اینکه چنین شغلی به او پیشنهاد شده است بسیار خوشحال بود به این دلیل که بسیاری از دختران جوان بودند که در آرزوی داشتن چنین شغلی به سر می بردند در صورتی که هرگز نمی توانستند چنین شغلی داشته باشند. در همین دوران بود که یکی از تهیه کننده ها با دیدن او توجهش جلب شد و تصمیم گرفت تا برای بازی کردن در یک فیلم با او قراردادی ببندد.


5) او به شرکت کلمبیا پیکچرز رفت تا به عنوان یک ستاره جدید با مرلین مونرو که در شرکت "فاکس قرن بیستم" بود رقابت کند!

یکی از دلایلی که کیم نواک را در کلمبیا پیکچرز انتخاب کردند این بود که او می خواست جایگزین بازیگر قدیمی به نام "ریتا هایورت" شود. در آن زمان مرلین مونرو تا شرکت "فاکس قرن بیستم" بود بنابراین شرکت کمبیا پیکچرز هم امیدوار بود که بتواند با آوردن کیم نواک بتواند به معروفیتی به اندازه معروفیت شرکت "فاکس قرن بیستم برسد" چون مرلین مونرو برای این شرکت میلیون ها دلار پول در می آورد!


6) کیم نواک حس شوخ طبعی زیادی داشت!

داشتن حس یکی از ویژگی های کیم نواک بود و او همیشه کارهایی هیجان انگیز را در سر صحنه فیلم برداری انجام می داد که همیشه منجر به شگفت زده کردن همکارانش می شد. افرادی که با او کار می کردند همیشه درباره اینکه او فرد شوخ طبعی بوده است و کارهایی خارق العاده می کرده است تعریف می کردند و می گفتند که او همیشه برای اینکه همکارانش را سورپرایز کند آمادگی داشت!


7) کیم نواک همچنین بسیار مهربان بود

او فردی مهربان بود و این مهربانی را به دیگران نشان می داد. به عنوان مثال بعد از تمام شدن فیلم برداری یکی از فیلم های او، ناگهان تمام همکارانش را با یک کامیون پر از ساندویچ هاو همچنین شیرینی هایی مخصوص که در خانه پخته شده بودند سورپرایز کرد و به تمام کارکنان فیلم، شام رایگان و شیرینی های مخصوص داد.


8) کیم نواک با همبازیش در فیلم "سرگذشت ادی دوچین" رابطه خوبی نداشت!

یکی از پروژه های مهمی که کیم نواک در آن به ایفای نقش پرداخته بود؛ پروژه ای به نام "سرگذشت ادی دوچین" بود. این فیلم در سال 1956 اکران شد. ولی موضوع مهم این بود که در این فیلم، میان کیم نواک و تیرون پاور، که همبازی او در این فیلم بود تضادهای زیادی ایجاد شد. قرار بود که آنها در این فیلم نقش دو فرد را بازی کنند که عاشق هم می شوند ولی در حقیقت میان آنها تضادهای زیادی ایجاد شد که باعث شد که پروژه فیلم تا حدودی با مشکلاتی مواجه شود.


9) کیم نواک از همان ابتدا نسبت به هنرهای بصری و مخصوصا نقاشی علاقه نشان می داد

کیم نواک از همان ابتدا و از زمانی که تنها یک کودک بود، نسبت به هنرهای بصری علاقه مند بود. مخصوصا نقاشی را خیلی دوست داشت. در حقیقت، او احساس می کرد که در این زمینه مهارت های مناسبی دارد. اگرچه وقتی که وارد عرصه سینما شد تصمیم گرفت تا این هنر را کنار بگذارد و به سینما بپردازد. البته بعدها وقتی که از هالیوود بازنشسته شد دوباره به نقاشی روی آورد.


10) کیم نواک و آلفرد هیچکاک به هنگام فیلم برداری فیلم "سرگیجه" مشکلات جدی پیدا کرد!

البته با اینکه کیم نواک بعدها هنگامی که درباره آلفرد هیچکاک صحبت می کرد او را به عنوان مردی باوقار و متین یاد می کرد؛ ولی هنگامی که فیلم سرگیجه را فیلم برداری می کردند، با او مشکلاتی پیدا کرده بود. اولین دلیل این بود که هیچکاک از همان ابتدا کیم نواک را برای این فیلم نمی خواست و هنرپیشه دیگری به نام "ورا مایلز" را می خواست که او نیز به دلیل حاملگی نمی توانست در فیلم بازی کند. سپس وقتی که فیلم در فروش اولیه موفق نبود؛ آلفرد هیچکاک کیم نواک را مسئول و مقصر این شکست دانست.


11) کیم نواک "جیمز استوارت" یکی از همبازیانش در فیلم "سرگیجه" را یکی از افرادی می دانست که از او چیزهای زیادی یاد گرفته است

یکی از افرادی که کیم نواک همیشه او را تحسین می کرد، جیمز استوارت بود. او همیشه می گفت که به هنگام فیلم برداری فیلم سرگیجه رابطه خیلی خوبی با او داشته است و همیشه او را به عنوان استاد خودش قبول کرده است.


12) او نیز مانند خیلی از هنرپیشه های دیگر هالیوودی، در دالان مشاهیر هالیوود ستاره دارد

همان طور که بسیاری از هنرپیشه ها و سوپراستارهای بزرگ هالیوود در دالان مشاهیر هالیوود ستاره ای را به خودشان اختصاص داده اند؛ کیم نواک نیز مانند دیگر هنرپیشه ها در دالان مشاهیر یک ستاره دارد.


13) او یک بار از یک کارگردان خواسته بود که او را بزند!

در هنگام فیلم برداری فیلم پیکنیک، در یکی از صحنه های این فیلم نیاز بود که کیم نواک گریه کند. درست قبل از اینکه فیلمبرداری این فیلم آغاز شود، کیم نواک از کارگردان این فیلم درخواست کرد که او را محکم بزند! او به کارگردان فیلم گفت که تنها در این صورت می تواند گریه کند!


14) فرانک سیناترا یکی از دوستان نزدیک کیم نواک بود

یکی از افرادی که در سال های دهه 1950 ارتباط صمیمانه و نزدیکی با کیم نواک داشت فرانک سیناترا بود که در آن زمان عضوی از گروهی بود که شامل چند هنرپیشه و خواننده دیگر بود و به این گروه گروهی "رت پک" می گفتند. فرانک سیناترا و کیم نواک با هم در سه فیلم به ایفای نقش پرداختند که هر سه تای این فیلم ها برای هر دو تای آنها فیلم هایی موفقیت آمیز بودند. سیناترا همچنین به کیم نواک کمک کرد تا با یکی دیگر از اعضای گروه "رت پک" به نام سامی دیویس ارتباطی برقرار کند که این ارتباط بعدها کم کم تبدیل به یک ارتباط عاشقانه ای میان این دو شد.


15) یکی از فیلم های کیم نواک به نام فیلم "مردی با اسحله طلایی" در ابتدا اصلا اجازه اکران نگرفت

اولین فیلمی که کیم نواک با فرانک سیناترا با هم بازی کردند فیلمی به نام "مردی با اسلحه طلایی" بود که در سال 1955 اکران شد. این فیلم نسبت به روزگار آن دوران فیلم انقلابی بود و از آن جایی که در آن زمان انجمن فیلم آمریکا نسبت به اینکه چه نوع محتوایی در فیلم ها نشان داد شود قوانینی سخت برای خودش داشت؛ بنابراین آنها با اکران شدن چنین فیلمی مخالفت کردند. ولی برخی از سینماها از این فیلم دفاع کردند و خودشان به صورت مستقل این فیلم را اکران کردند چون آنها فکر می کردند که این فیلم یک فیلم بسیار مهمی است که دارای پیام های بسیار مهمی می باشد. بعد از مدتی انجمن فیلم آمریکا مجبور شد تا تسلیم خواسته های این سینماها شود و در نهایت هم مجبور شد تا قوانین خودش را به طور کلی تغییر دهد و بازنگری اساسی در رابطه با قوانینش انجام داد.


16) یکی از فیلم های تاریخی که کیم نواک در آن به ایفای نقش پرداخته بود منجر به این شد که خانواده فرد مورد نظر از شرکت کلمبیا پیکچرز شکایت کنند

بعد از موفیت فیلم "مردی با اسلحه طلایی"، از کیم نواک دعوت شد تا در یک فیلم دیگر بازی کند که مضمون آن درباره زندگی شخصی "جین ایگلز"، یک هنرپیشه قدیمی هالیوود بود و فیلم تصمیم داشت تا داستان غم انگیز این هنرپیشه قدیمی را بیان کند. متاسفانه داستان این فیلم به گونه ای بود که خانواده حقیقی خانم ایگلز از شرکت کلمبیا پیکچرز شکایت قانونی کردند!


17) کیم نواک در طول عمرش تحسین عده زیادی از جمله نیکول کیدمن را برانگیخته است

با اینکه کیم نواک دیگر فیلم بازی نمی کند، ولی هنوز هم فعالیت های هنری انجام می دهد و به این شیوه هنوز هم توجه و تحسین مردم زیادی را به خودش جلب می کند. این روزها او نقاشی می کند و یک گالری از تابلوهای نقاشیش دارد که همواره بازدیدکنندگان زیادی دارد. او در کار نقاشی بسیار استادانه عمل می کند. بسیاری از هنرپیشه ها و همکاران کیم نواک هم تحت تاثیر خصوصیات تحسین برانگیز او قرار گرفته اند و همیشه او را ستایش می کنند. به عنوان مثال نیکول کیدمن روزی نامه ای که او نوشت و در این نامه نوشته که "شما یک الگوی تکرارنشدنی در سینما برای ما هستید و همیشه سعی کردید تا هر جایی که قلبتان شما را به آن جا هدایت می کند شما هم همان جا بروید و این خیلی افتخار آمیز است!"


18) او همیشه اقدامات خیرخواهانه ای هم انجام می داده است

یکی از خصوصیات بازر کیم نواک انجام دادن اقدامات خیرخواهانه و تخصیص بودجه هایی برای این کارها است. کیم نواک در طول فعالیت های هنریش همیشه کارهای خیرخواهانه ای انجام می داد. از جمله اینکه بخشی از درآمد فیلم هایش را به مدرسه ها و مراکز آموزشی اهدا می کرد. او همچنین به مدرسه هایی در سانتا مونیکا پول هدیه می کرد. به افتخار کیم نواک، نام یکی از این مدرسه ها "نواک" شده است.


19) در سال 1965 کیم نواک با ریچارد جانسون ازدواج کرد ولی این ازدواج کمتر از دو سال به طول انجامید

بعد از طلاق، کیم نواک و ریچارد جانسون تا پایان عمر جانسون با هم دوستان صمیمی ماندند.


20) فیلم "سرگیجه" فیلم مورد علاقه کیم نواک نبود

با اینکه فیلم "سرگیجه" تبدیل به یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین فیلم های دنیای سینمای کلاسیک آمریکا شد و با اینکه این فیلم را می توان یکی از معروف ترین فیلم هایی که کیم نواک در آن بازی کرده است دانست؛ ولی کیم نواک فکر می کرد که در این فیلم عملکرد خوبی نداشته است. او حتی این فیلم را فیلم مورد علاقه خودش نمی دانست. در عوض او فکر می کند که فیلم "نیمه شب" فیلم مورد علاقه اش است و بر این باور است که بهترین عملکرد خودش را در این فیلم ارایه کرده است.