سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستارگان سینما

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

 

چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بیانیه چشم انداز و ماموریت بخش آسان یک بیزینس پلن است. بیانیه چشم انداز در اصل این است که چگونه می‌توان برای مثال در پنج سال آینده پیشرفت داشت. در تعریف چشم انداز، به همه رویاها، اهداف و شغل خود فکر کنید. با فرض افتتاح یک فروشگاه، باید تمامی اطلاعات را در این ارتباط وارد کنید تا اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

در نوشتن بیزینس پلن ماموریت به این معناست که با هدف شرکت آشنا شده و نحوه عملکرد آن را چگونه می بینید. هدف شما در رابطه با یک فروشگاه می‌تواند اینطور باشد "کلیه محصولات ما تضمین شده است، کارکنان ما دارای بالاترین توانایی کاری هستند و در شهر به عنوان بهترین مکان برای انجام بهترین خدمات و کالاها شناخته شده‌ایم." مأموریت شما باید واضح، معنادار از نظر اجتماعی و قابل اندازه گیری باشد.

برنامهریزی برای کارمندان

در نوشتن بیزینس پلن مرحله بعدی به پرسنل مربوط می‌شود. این مورد مشخص می‌کند چه کسی شرکت را اداره می‌کند و نوع کارمندانی را که استخدام خواهید کرد، تعیین می‌کند. همچنین پیش بینی های شما برای رشد آینده از نظر کارمندان را توصیف می کند. غالباً وقتی در حال نوشتن بیزینس پلن هستید، آخرین چیزی که مردم درباره آن فکر می‌کنند این است که "چگونه می توانم با موفقیت کنار بیایم؟" بیشتر توجه خود را به خرید می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای آن آماده می‌شوند. باید برای رشد در شغل خود آمادگی داشته باشید.

امور مالی

در هنگام نوشتن بیزینس پلن باید برنامه مالی که شامل بودجه استارتاپی است توجه شود. برنامه مالی مشخص می‌کند برای گشایش درهای شغلی به چه میزان پول نیاز خواهد بود. این مورد به طور معمول شامل امکانات، تجهیزات، مواد و لوازم مورد نیاز در ابتدا می باشد. هنگامی که می‌دانید که چقدر به راه اندازی شرکت خود نیاز دارید، تنها کاری که باید انجام دهید محاسبه پول مورد نیاز برای فعالیت تجاری خود با سود است.

اکنون باید پیش بینی جریان پول را انجام دهید. با استفاده از یک صفحه گسترده، باید بیانیه درآمد / هزینه ایجاد کنید که درآمدها و هزینه‌ها را نشان می دهد. با استفاده از یک صفحه گسترده اکسل، می توانید به سرعت تغییرات جزئی در هزینه‌ها و درآمدها ایجاد کرده و فوراً مشاهده کنید که چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر به دنبال وام بانکی هستید، مرتب نگه داشتن حساب‌ها مهم است، اما بانک‌ها خواهان مشاهده برنامه شما برای بازاریابی و ایجاد مشاغل هستند.

بازاریابی کسب و کار

بیزینس پلن خودتان را در اختیار داشته باشید. برنامه بازاریابی غالباً بزرگترین موانع برای تازه واردان است. در یک کشور جدید با روش‌های مختلف انجام کارها نسبت به آنچه در کشور خود عادت کرده‌اید روبرو می‌شوید. شما باید با متخصصان مشورت کنید تا ببینید کدام روش در صنعت خاص شما کار می‌کند. ارزش پولی که برای این قسمت اختصاص داده می شود بسیار زیاد است و باید بر نحوه اختصاص آن مدیریت کاملی اعمال شود.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

تجزیه و تحلیل فعالیت تجاری

قبل از شروع هر کاری در حوزaه کسب و کار و تقاضا برای پناهندگی و مهاجرت، تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار از تمامی جهات ایده خوبی است زیرا می‌توانید بیزینس پلن خود را بنویسید. برای کمک به این وضعیت، یکی از اولین کارهایی که می‌توانید انجام دهید ایجاد یک تجزیه و تحلیل SWOT است. در یک صفحه کلمات را بنویسید: نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید. سپس، زیر هر کدام، آنچه را که احساس می‌کنید برای شما و تجارت شما مهم است یادداشت کنید. نقاط قوت و ضعف درونی بوده و به خودتان مربوط می شوند.

در روند نوشتن بیزینس پلن بهتر است تا از نقاط قوت شخصی خود آگاه باشید، اما مهمتر از این، شناخت نقاط ضعف است چون این کار به شما اجازه می دهد تا تمامی مسائلی را که به ارتقای کسب و کار شما کمک کند شناسایی کنید. مثال خوب در این مورد، ضعف در عدم توانایی فروش است. برای کاهش این مسئله به عنوان یک ضعف، می‌توانید استخدام یک فروشنده را در نظر بگیرید و هزینه آن را در بودجه کارآفرینی خود وارد کنید.

فرصت ها و تهدیدها مربوط به نیروهای خارجی است که شما هیچ کنترلی بر آنها ندارید، اما باید از آنها آگاه باشید. اگر تصمیم به راه اندازی یک تجارت را گرفتید، باید یک نیاز در جامعه و فرصتی برای امرار معاش را شناسایی کرده باشید. شما باید به همان اندازه تهدید را در جامعه در نظر بگیرید که ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند، مانند رقبای محلی یا تغییر ساختار کاری در یک موقعیت کاری تثبیت یافته و شناخته شده.

برنامه ریزی تجاری خود را دنبال کنید.

با تمام این استراتژی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، گام بعدی ایجاد یک برنامه عملی تحت اللفظی است. این روش برای تنظیم اهداف عملیاتی شما کارایی فوق العاده ای خواهد داشت. اولین قدم این است که اهداف خود را با شرایط و مهلت‌های زمانی مشخص قرار دهید. اما در برنامه اقدامی خود خاص و واقع بین باشید. به عنوان مثال، در ماه اول، اهداف شما ممکن است ایجاد کارت ویزیت و شروع به طراحی وب سایت باشد. در مرحله بعد، این امر می‌تواند اولین تلاش برای بازاریابی شما از طریق شبکه های اجتماعی باشد. یک برنامه عملیاتی باید ماه به ماه تقسیم شود و روند کاری خود را در طی 12 تا 18 ماه آینده انجام دهید.

برای کارآفرینانی با برنامه مشخص و چشم انداز مثبت، جابجایی یا شروع کار در خارج از کشور می تواند یک تجربه برای تغییر در زندگی باشد. علاوه بر معرفی ایده یا چشم انداز جدید به بازارهای مختلف، می‌توانید از تمام مزایای تجربه یک فرهنگ و شیوه زندگی جدید و روش‌های مختلفی که این امر می‌تواند آگاهی و بهبود بخش کسب و کار شما باشد بهره مند شوید. ساده ترین راه برای دستیابی به این امر ویزای کارآفرینی است و گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. چندین دلیل برای دنبال کردن ویزای کارآفرینی وجود دارد. در این مسیر توصیه میشود از مشاوره بیزینس پلن بهره لازم را ببرید.